Naslovnica   O blogu   Arhiva   Kontakt
Pratite nas na Twitteru RSS
 
 
 
 
Svako može da bude dizajner

Pričamo juče prijatelj i ja o elektronskoj muzici i u jednom momentu stigosmo do opšte poznatog trenda da danas svako može da bude di džej. Neophodan je kompjuter, Traktor DJ Studio i Final Scratch da eliminiše tradicionalni inventar u vidu dva gramofona, svakojake dodatne opreme i kolekcije LP ploča za tipičan DJ set. Pročitah da je Majakovski predviđao da će se dizajnom baviti svi. Victor Papanek je još u 70-im proklamovao da je sve dizajn i da su svi dizajneri. Pravljenje uštipaka je dizajn, a baba koja ih pravi je dizajner. Zahvaljujući blagodetima života na svježem vazduhu, Photoshop godinama unazad imamo svi, a doduše ljudima na Zapadu i nije nešto velika kinta da sebi priušte isti. Dok nas dvojica pričamo o ovome u proljetnoj bašti, ispred nas na stolu stoji digitalna kamera. Gdje god maknem svi škljocaju. Danas je svako, uz sve ostalo, i fotograf.

Naš vrli Internet u stvari samo paralelno u virtuelnom svijetu nastavlja digitalne mogućnosti našeg doba u ekonomiji doživljaja u kome svi učestvujemo. Virtuelni i fizički svijet se toliko ispretpliću, da se pitam da li će naredne generacije uopšte poznavati granicu? Digitalna zabava za široke narodne mase. Zahvaljujući advertajzingu, svi smo pozvani. Internet je u pravom smislu riječi kanal. Svi se danas bave Web dizajnom, svježe snimljeni DJ mixevi se razmjenjuju kroz P2P (people-to-people) mreže, fotografije riba sa gradskih ulica koje smo šmekali ispijajući kafu, već kroz nekoliko
sati naćićete na Flickeru.

Proljetni su dani i omladina kači svoje mobilne telefone o vrat. Kolektivno poziranje digitalnog stada uvijek budi maštu da se istom proda novi produkt. Fizički ili virtuelni, svejedno.

autor: mungos | dizajn | nedjelja, 16 travanj 06

UKUPNO KOMENTARA: 27
 
Bojan Milekic // 16.04.2006. 04:42
“Pričamo juče prijatelj i ja o elektronskoj muzici i u jednom momentu stigosmo do opšte poznatog trenda da danas svako može da bude di džej.”..

Ja licno vjerujem da kod nas ima mnogo vise PM-ova (Pustaca Muzike) nego DJ-eva…

A sto se isprepletanja tice, pa to je postala da kazem normalna stvar.. bojim se da ce uskoro napraviti neke 3d virtualne kafice i da se ljudi nece ni vidjati… :(
 
Bojan Milekic // 16.04.2006. 04:44
E .. da zaboravih da kazem..

sto se redizajna tice..imas primjer sa nasih prostora..

telekomsrpske.com je uradio dizajn..

potpis.. naravno orange solutions…
 
Ilija Studen // 16.04.2006. 07:23
Prvo definišeš pojam dizajnera pa onda dođeš do toga šta čovek mora da radi kako bi mogao da nosi taj naziv. I onda vidiš ko sve može, a ko ne biti dizajner ;)
 
Marko Bijelić // 16.04.2006. 08:01
Bojan: Ma to sa lokalnim DJ je užas stvarno, ko sve tim bavi u BL i još se fura da je neko ime. Sinoć sam baš, posle dosta vremena, zaglavio u boom boomu, radila su dva DJ-a paralelno, jedan miksa, drugi diže raju, pa se zamjene :) Uglavnom, ovaj što je rezident se nafurao kao da miksa na Ibici, ali imali su dobar set housea između ponoći i dvojke, onda su navalili na najgrđu komercijalu ;-)



Vidjeću za Telekom i još jedan sajt iz RS da napišem možda neki tekst uskoro, kao presjek velikih igrača na lokalnoj sceni, nisam do sada ništa pisao o istoj.



Ilija: Napisah prošle godine na DPT temi: dizajn, zanat ili umjetnost moj stav, pa ga prenosim ovdje:



U gotovo svim diskusijama ovakvog tipa samo formulisanje dizajna se na neki način skrnjava, odnosno i jedna i druga strana (zanatlijska i umjetnička) pokušava da ga svrsta pod svoje. Što je jednostavno bezveze, da se tako izjasnim.



Prvo ne bih se nikada složio da je umjetnost šira kategorija od dizajna, i uopšte treba zaboraviti tu priču sa umjetnošću iz takve perspektive. Odgovor na pitanje o dizajnu je vrlo jednostavan, sve je dizajn (Fuller, Papanek kao teoretičari koji su ono među prvima plasirali ovu priču). Kao što Bluesman reče, sve se dizajnira i svi su dizajneri. Dizajnera koji osmišljava i kuva razna jela zovemo kuvarom, dizajnera koji kreira stolicu zovemo stoloram, dizajnera koji slika zovemo slikarem, itd. Zatim slijedi drevna podjela na black&white (feat. sivilo u praksi), pa tako imamo dobar i loš dizajn. Dobar dizajn da bi bio dobar mora zadovoljiti određene principe i karakteristike koje su prisutne u svim vrstama dobrog dizajna.



Te dobre karakteristike neko može nazaviti umjetnošću, ali to je u stvari i dalje samo dobar dizajn. Faktički, vrijednost dizajna je unikatna, dok je umjetnička vrijednost stvar invidulanog mišljenja. iPod je primjer industrijskog dizajna koji neko smatra umjetnošću, neko misli da je Maradonin dizajn fudbalske igre umjetnost, treći čovjek misli da je dizajn Krivog Tornja u Pizi umjetnost, itd. Ako govorimo o zanatima, analogno priči da je sve dizajn i svi da smo dizajneri, dizajn je drugi po starini zanat, a svi znamo koji je prvi i koje su njihove dodirne tačke.



Faktički govoreći, u prvoj ljudskoj zajednici, naš stari predak koji je krenuo u lov, prvo je morao da napravi (dizajnira) nekakvo primitivno oružje. Umjetnost je nastala iz dizajna i faktički mnogo je i mlađi i uži pojam (da izbjegnem sada priču o ćupovima), tako da—isključivo dizajn rulez!



Još par riječi o komercijalizaciji vs umjetnost. Leonardo je imao plaćen posao (uključujući smještaj i hranu) i budžet za svoje kreacije, Mikelanđelo je odrađivao freelance šljake za crkvu i lokalne velikaše, a slično je bilo i sa ostalim nindža kornjačama.



Kao vrlo kvalitetnu literaturu na ovu temu defintivno treba potražiti i danas potpuno aktuelnu knjigu “dizajn / design ” by Geroslav Keller (Vjesnik, Zagreb 1975).
 
LyoShi // 16.04.2006. 16:16
Nazovi ih kako hoćeš, ali bitno je da naučiš da prepoznaješ prave od fejkera, dobre od loših.



Samo jedna napomena: P2P se u sharing terminologiji više odnosi na Peer To Peer ( klasa – klasi) (jednak-jednakom)
 
Zoran Zlokapa // 16.04.2006. 16:16
Nemojte mi spominjati Orange Solutions, molim Vas, nemojte me vući za jezik.

Imam o njima reći stvar il’ dvije al’ nisu za priču :)
 
zidoo // 16.04.2006. 18:32
Orange je cool!
 
Goran // 17.04.2006. 06:54
Redovno pratim tvoje tekstove i samo pohvale imam!

Međutim ovaj tekst me je baš razočarao i ti svojom izjavom da svako može biti DJ.

To je veoma glupa izjava i isto kao da si rekao da svako može vozač formule 1. Uzme auto i vozi….

DJ-ing je mnogo više od toga…

A ako misliš na subotu u Boom Boom R. u muziku su puštali dva DJ-a pionira elektronske muzike u Srbiji. A politika kluba je da mora ići malo komercijale – ipak ne volim svi čisti House,Techo,Electro….

Napravi razliku između prof. DJ i onog što samo pušta muziku (tonca)

Veliki pozdrav
 
Marko Bijelić // 17.04.2006. 07:41
LyoShi: Znam da je P2P = Peer to Peer, u tekstu sam namjerno iskoristio drugi akronim za P2P koji naglašava socijološku pozadinu razmjene digitalnog sadržaja na Webu, tj. čovjek – čovjeku.



Zoran, Zidoo: ♫♪ Narandžasto obuci, da sluti na mladost… ;-)



Goran: Kad napisah da danas svako može biti DJ, fotograf i dizajner, prvenstveno sam mislio na rasprostranjenost tehnologiju danas. Svakako da nisam mislio bukvalno da uzmeš Traktor DJ studio i DJ si, uzmeš Photoshop i dizajner si, kupiš digitalku i fotograf si. Možda sam napravio grešku što nisam jasno stavio u tekstu odrednicu wannabe, da se tačno napravi napravi razlika. Uglavnom dostupnost tehnologije je drastično ubrzala ove segmente i javlja se baš taj problem da ujedno danas svako sebe može sebe da nazove DJ, dizajnerom i fotografom. Napraviš samo razliku koliko je danas jednostavnije napraviti mix u Traktoru i ispržiti ga na CD i distribuirati via Net ili preko jeftinih diskova, za razliku od kraja 80-ih i rađanja elektronske kulture kada je proces snimanja mixtype kasete bio znatno komplikovaniji (kreni npr. od gramofona bez pitcha…) i duži. Kvalitet je naravno kvalitet, u svim segmentima i tehnologija to neće bitino narušiti niti izmjeniti. Tekst je tu čisto da prenese jedno moje razmišljanje oko aktuelnih dešavanja.



Što se tiče ovih pionira elektronske muzike, ako su pioniri, iskreno nisu nešto napredovali od početaka. Izbor muzike negdje tamo od 00-2.30 je bio dosta dobar, ali sama tehnika i stil miksanja i uopšte prelazi među pjesmama nisu ništa posebno, par fazona sa efektima na mikseti i to je to. Posle 2.30 pa sve do fajronta (oko 4) su zaredali sa najgrđom komercijalom, mislim okej ajde da puste jednom izgleda hit za sva vremena Armand Van Helden—My My My, ali puštati to jedno tri puta za veče više zaista nema smisla, ne da je ta stvar izlizana. Nemam ja ništa toliko protiv te nazivi komercijale, ali mislim forsiranje istih stvar non-stop je loše. Mislim taj My My je ko Bijelo Dugme, gdje god uđem, ili ide Dugme ili ide ta stvar. Opet pohvale za puštanje Tiginih stvari. Uopšte što se tiče DJ-inga, krenuo sam baš skoro da čitam knjigu Electrochoc od Laurenta Garniera…
 
Goran // 18.04.2006. 04:45
Tačno je to sve što ti govoriš.

Evo prijatelj koji živi za House je počeo ići u onu školu DJ-inga u organizaciji Igora i Oksigena i kaže da čovjek ne može vjerovati koliko izgleda lagano,a koliko je u stvari komplikovano…

Ipak moja da postoji talenat i ljubav prema tome da bi se čovjek mogao baviti time. Isto kao i web design.

Recimo ja sam razočaran u elektronsku scenu u gradu jer se forsira “tvdi” zvuk koji lično ne preferiram….

Knjigu od Laurenta nisam čitao,ali sam čuo da je pre pre predobra….

Uživaj u čitanju
 
Marko Bijelić // 18.04.2006. 13:47
Potpisujem. Ni ja ne volim tvrđi zvuk, drobljenje i te fazone, nisam nešto oduševljen setovima a la Sina Tamamović. Najčešće slušam electro i electro-clash. Što se housea tiče, doživljaj mi mnogo varira od toga ko ga miksa. Mada opet kada pogledam generalno raspoloženje publike u BL, sada skoro dolazi po n-ti put imenjak Nastić i sigurno hepening koji se da okupi najviše ljudi u ovoj godini, nije mi jasno na šta svi lete… Slično je i sa Kanziyanijem, njih dvojica okupe mnogo više ljude nego neka dosta jača, ili trenutno u usponu, imena koja dolaza iz inostranstva.



Btw, jesi gledao film 24h Party People, o rađanju elektronske muzike u Manchesteru, klubu Hacienda, i grupama koje su prethodili euforiji Joy Division, New Order, Happy Mondays?



Vidimo se partiji jedne prilike :)
 
Trendy // 18.04.2006. 17:38
Redizajnom sajta Telekoma Srpske izbačena je engleska verzija i onesposobljen imenik na na firefox-u?



Ne sećam se da je tender bio objavljen :)
 
Marko Bijelić // 19.04.2006. 02:04
Ni ja se ne sjećam da je tender negdje objavljen ;)

Skrovito su ga radi formalnosti negdje morali objaviti. Sam interfejs sajta izgleda poprilično nabacano, sa jako lošom informacionom arhitekturom, npr. školski primjer: boxove sa anketom i provjerom računa trebaju međusobno zamjeniti poziciju, itd. Prema URL-ovima se jasno vidi da je u pitanju isti CMS koji Orange trpa svuda. Iako im IA nikada nije bila jača tačka, prije par godina su imali dosta dobrog vizuelnog dizajnera koji je na estetiku koliko toliko mazao oči, sada su se i tu srozali. Kada je u pitanju Telekom kompanija, mislim da je budžet toliko da mogu da se izbjegnu generičke stock fotografije, ali ovdje to nije slučaj. Gledam ovu naslovnu fotku na prvoj strani, dio smo vašeg života i magistralu i stijenu u pozadini, ova je fotka primjerenija Telekomu Crna Gora, iliti kako se već naziva. Jedina ako art direktor sajta nije rodom iz Mrkonjić Grada, pa ga je inspirisao kanjon Vrbasa na relaciji BL – Zavičaj ;-)



Sam Telekom žudi za rebrendingom, ako se prodaja Telekoma odigra uskoro (tj. Mile to proda), Telekoma očekuju novi rebrending i naravno opet novi sajt. Tako da je aktuelni redizajn samo dobar povod da se uzmu pare dok se još može. Ja tebi, ti meni.
 
Zoran Zlokapa // 19.04.2006. 02:07
@Goran i svi ostali: 1% talenta i 99% truda.

Odavde proizilazi da svako, ako uloži dovoljan napor i energiju, može biti (skoro?) bilo šta.

Dakle, da bi bio dobar web dizajner, ne trebaš biti prirodni talenat (može li se to uopšte?), niti trebaš to nešto pretjerano voljeti. Trebaš samo poznavati i pridržavati se određenog skupa pravila i to je to. Takođe, ljudi su izvikali da ako nešto radiš dovoljno dugo, zavoliš to. Naravno, postoje izuzetci i ekstremi koje nema potrebe spominjati jer su oni upravo to – izuzetci i ekstremi.



Komentar? Replika?
 
Marko Bijelić // 19.04.2006. 04:15
Mudrost iz DJinga koje se može univerzalno primjeniti:



“Svi promoteri večeri će vam pričati o DJevima koji se kad završe set, vrate u hotel kao što se vraća kući posle radnog dana. Poznajem i one koji nikad ne plešu zato što to ne vole, čak ni iza ploča, u intimnosti kabine. To je čudno, biti DJ a ne voleti plesati, gotovo anomalia. Kako da preneseš groznicu nekome ako već nisi sam zaražen? Pogledajte Jeffa Millsa dok svira, potpuno je upijen u muziku koju pušta, grozničav je, oseća muziku svakom svojom porom. Ako DJ ne uspe da oseti muzičke vibracije koje teraju plesače da mrdaju guzom, to znači da on ne oseća energiju koju mu sala šalje.



Pravilo igre je nemilosrdno: ako ne daš ništa, ne dobijaš ništa. Poznajem DJeve koji izvode svoju umetnost samo zbog novca. Drugi to rade da bi putovali, živeli kao carevi i kresali plavuše. Neki drugi su opsednuti željom da postanu slavni. Ali postoji i jedan dobar deo umetnika za koje je muzika ostala prioritet.”—Laueren Garnier, Electrochoc, strana 166
 
Goran // 19.04.2006. 04:51
@Marko nećeš vjerovati ali sam upravo pomislio da na tu knjigu i taj citat!!! nevjerovatno

Film nisam pogledao (možda i jesam,ali se ne sjećam) i večeras ga idem potražiti!!!

Ja ću ići na Marka jer sam čuo da je počeo puštati malo electro pa da vidim to čudo :) (inače njega nešto ne volim jer mi je pre pre pretvrd) bar poslije COX-a :)

@Zoran Mislim da griješiš, ipak treba mnogo više od 1% talenta….

Što se tiče sajta Telekoma Srpske po meni je veoma loš, i dizajnerski gledano,a i funkcionalnost im je nula! Pisao sam jednom dizajneru,ali džaba

Optimizacije za Firefox nema :(

Orange samo gura da proda svoj CMS, svoj E-Learning…....

Znam da uzimaju minimalno 10000 KM i uvijek pokušavaju progurati svoj CMS ili nešto drugo

Međutim ovo bi mogao biti odličan sajt

http://www.grave-design.com/?p=68
 
Marko Bijelić // 19.04.2006. 05:51
Hehe, bio sam i ja ljetos na Coxu, mada nisam više imao snage da zatim slušam i Nastića u 6 ujutru, od onog blata do koljena posle kiše nije imalo gdje da se sjedne i odahne bar na trenutak, tako da sam prestojao tamo u DJ Areni od 23-06. Leđa su mi bila uništena. Sam spektal na Coxu je bio čaroban, totalno nevjerovatan osjećaj u zraku koliko energije masi od 15-20k ljudi može jedan čovjek da udahne i to konstatno tri, tri ipo sata ;) Imam na hardu snimak Coxovog seta sa Exita, skinut sa RTS-a.



Ovo ljeto trebalo bi idem obavezno na Tigu, očekujem spektakl. Mada da ne ureknem, prošle godine sam isto očekivao o Felix da Housecata, pa je prilično smorio.
 
Zoran Zlokapa // 19.04.2006. 10:05
Oćete vi prestati o tom Oranž solušnsu?!

Sve i jedan sajt im je kanturina, počevši od njihovog sajta, preko http://www.eter.co.sr/ i http://www.itbusiness.ba.



Našli su si nekoliko dobrih klijenata (na ovaj ili onaj način, nije bitno) i na tome im čestitam, ali su proizvodi koje dostavljaju krajnje loši, u bilo kom pogledu.

Kao fol imaju neki svoj CMS, eOvo i eOno, koji ima na Internetu da se skine za Dž i koji je daleko kvalitetniji itd. Ma daajte ljudi…



Znam da sam u pravu i ko god kaže drugačije on ili nije upoznat sa situaciom ili je idijot (jel’ ovo bilo psovanje? Ako jest, Marko cenzuriši).



I dalje stojim iza toga da je i 0.1% talenta dovoljno. Ako ti nešto zaista želiš, ti ćeš se na glavu postaviti da to naučiš/uradiš/postigneš/...

Nikada nisam volio da čujem nešto kao:

“Ma oduvjek sam znao/la da je on/a rođen/a za (dopiši šta hoćeš)!”

To mi je bezveze. Zašto je neko ko ima duge prste rođen da svira gitaru? Zašto on ne bi bio ginekolog :)



Dosta od mene
 
Bojan Milekic // 19.04.2006. 11:41
“I dalje stojim iza toga da je i 0.1% talenta dovoljno. Ako ti nešto zaista želiš, ti ćeš se na glavu postaviti da to naučiš/uradiš/postigneš/...”

Trenutno milion fudbalera na cijelom svijetu trenira i trudi se da budu sto bolji..ali . jedan je Ronaldinho.. to je najbolji primjer da je najbolja kombinacija mukotrpan rad + talenat…
 
Marko Bijelić // 19.04.2006. 13:33
Orange: Realno rečeno direktor Orangea ima izuzetan skill da dobije jake poslove, i to se ne može osporiti. Sada ovdje pod skill možemo svašta napisati, ali taj čovjek obezbjeđuje svojoj firmi jake poslove. O kvalitetu njihovih finalnih proizvoda dovoljno je rečeno ;)



Talenat: Ronaldinho je primjer vanserijskog talenta, kakvih se rađa tek nekoliko u pojedinom poslu u periodu od jednog vijeka, ako ne i nekoliko vijekova u njegovog slučaju. Samo razmislite koliko miliona ljudi danas rekrativno igra fudbal, zatim koliko postoji profesionalnih igrača fudbala na svijetu i na kraju vidiš da je taj čovjek tu broj jedan. Nešto kao Senna u F1, Jobs u IT industriji, Jordan ili Sale Đorđević u košarci, Mick Jagger u muzici, Tito u PR-u, Kjubrik u filmu. Mislim, sa tim se rađaš ili ne, mislim ne može niko da mi kaže da je tu 1% talenat, a ostalo rad. Vidiš taj prirodni kez na licu tih ljudi i kako se poigravaju sa ostalim igračima u igri, i ne treba ti nikakav drugi dokaz.



S druge strane, mi naravno znamo za rođene talente koji su uspjeli u karijeri, a sa druge strane nismo nikada čuli za masu onih koji su potratili svoj dar i odatle je neko skovao taj, po meni pogrešan, stav o 99% rada i 1% talenta. Slamka za koju se svi mi hvatamo kad nam nešto dugo ne polazi za rukom i onda se tako forsiramo da ipak istrajemo u istom. Ko je gledao film o mladom crnom košarkašu Kozleu iz Bronxa, koji se navlači na dop, najbolje je možda mogao da filmski iskusi priču o propalom talentu.



Uglavnom ne slažem se o tom 1% talenta, u nekim zadacima je možda izvodljivo, ali za iole veći uspijeh u nekoj karijeri procenat mora da bude znatno veći. Možda da se pozovem na Paretov princip i lupim 80% rad, 20% je talenat. Doduše, mislim postoji uvijek mogućnost da se ja recimo sad odem baviti tokarstvom, i da mi to postane profesija, ali uprkos svom mogućem uloženom trudu, ja recimo u tom poslu neću nikada napraviti neke mega pare niti ime, samo preživljavanje i prehranjihvanje porodice.
 
Marko Bijelić // 19.04.2006. 13:42
Mislim da neko može biti ispod prosječan recimo dizajner, ali znati dobro zaraditi od svog rada i napraviti ime. Šta je to drugo nego talenat, ali u ovom slučaju prodavački. Hoću reći ovim, da stvari nisu jednolične niti proste, nego da uspijeh u jednom poslu povlači mnogo kombinovanih vještina, uključujući naravno i sreću (obično se tu desi da je neko sasvim slučajno na pravom mjestu u pravo vrijeme) i da čovjek može biti prirodno talentovan u jednoj od više disciplina, što je nekada presudno za uspijeh.
 
Bojan Milekic // 19.04.2006. 15:08
” košarkašu Kozleu iz Bronxa, koji se navlači na dop, najbolje je možda mogao da filmski iskusi priču o propalom talentu. ” e ja sam htjeo ovo da navedem ali kontao sam malo ljudi je gledalo ovaj film :).. .

U principu jedno je tacno, talenat(bar u sportu) je ono sto odvaja najbolje od dobrih.

Sto se drugih sfera zivota tice, mislim da i tu talenat igra jednu od kljucnih uloga ali u vidu ideje i realizacije te ideje..
 
Goran // 20.04.2006. 03:19
U potpunosti se slažem sa Markom, svako može da nauči raditi,ali se postavlja pitanje koliko će biti dobar…?!

Što se tiče COX-a bio sam i u Beogradu ‘04 i Novom Sadu ‘05! Još uvijek stojim iza toga da je on najjači…

Ovde godine bi volio http://www.exitfest.org/index.php?option=content&task=view&id=718&Itemid=305 njega poslušati. Kažu da radi najbolje žurke na svijetu pa da vidim :)
 
Zoran Zlokapa // 20.04.2006. 09:39
To što vi kažete “rođen pod sretnom zvijezdom”, “prirodni i rođeni talenat”, ja kažem “našao se na pravom mjestu u pravo vrijeme i bio je dovoljno pametan da to iskoristi.”



Ronaldinho se našao u sličnoj situaciji i pametno je postupio, ali zato sada mora da radi/trenira kako konj da bi ostao tamo gdje jeste. Neće njemu njegov talenat održati kondiciju i poplaćati račune.



Talenat je kao brand. Služi ti da se probiješ i eventualno prodaš jednom. Ako poslije toga nastaviš da ležiiš, popušio si. Izuzetke i monopoliste nećemo spominjati.



To što vi mislite pod “rođeni talenat”, ja mislim pod “sudbina”, “Bog” itd, a čak ti ni On neće pomoći, ako ti sam sebi ne pomogneš.



Što se tiče odnosa talenat/rad, rad je bio, jeste i uvijek će biti bitniji od talenta. Kad gledate oglase za posao, jel’ se tamo traže talentovani ljudi ili se traže ljudi koji dobro Rade pod pritiskom itd?
 
Marko Bijelić // 20.04.2006. 10:20
Pazi Zoka, mislim da debelo mašiš poentu. Prvo, “rođen pod sretnom zvijezdom” i “prirodni i rođeni talenat” su dvije potpuno različite stvari. Rođem pod sretnom zvijezdom kažeš za nekoga ko je dobio na lotu, dobro se udao (doduše ovo je danas talenat i profesija ;), preživao veliku nezgodu, itd. Prirodno rođeni talenat je nešto sasvim drugo i sada tu se često spominje da svako ima neki urođeni talenat. Sada da li će neko da prepozna za života taj talenat i da li će mu se pružiti mogućnost ili će je sam stvoriti da profitira od istog diskutabilno je. Neko je talenat da radi u bibliotici i sortira knjiga i ophodi se kulturno sa čitaocima i uspostavlja sa njima poseban nivo komunikacije, ali logično je da se taj ili ta neće nikada proslaviti u tom poslu, niti ikad zaraditi lovu koja je viša od prosječne plate u toj branši. Ali recimo ta osoba za svojih, lupam 30 godina rada u nekoj instituciji, može ostati u sjećanju generacijama ljudi i ostati posle smrti da živi kao legenda u sjećanju tih ljudi.



To sve što si napisao se svodi na priču o šljakeru, koji radi 12h dnevno, plaća račune i to je to. U stvari da li uspijeva da plati račune od te šljake i koliko mu viška ostaje, isključivo zavisi u kakvom društvu, odnosno zemlji živi. U Americi je to norma da uopšte kreneš bilo šta da radiš, u Skandinaviji možeš mnogo opušteniji da živiš za mnogo manje ili ništa rada (kako živi ova bagra što je iskoristila rat da zbriše tamo i živi od socijale), u Njemačkoj živiš gospodski, kod nas jedva plaćaš račune.



Kao što Bojan reče: U principu jedno je tacno, talenat (bar u sportu) je ono sto odvaja najbolje od dobrih. I to je to, nema daljnje diskusije. Rad je naravno bitniji od talenta da se sa nule (ili ispod nule odakle mi sa ovih prostora uglavnom startamo) dođe do određenog nivoa, i to je šljakeru plafon. Talenat može da ide mnogo više u nebesa, a i ne mora. A često ne dođe ni dotle, jer je uopšteno poznato da se netalentovani više trude da zamjene radom manjak talenta, a kod talenata je često prisutna snobovska razmaženost i ljenost. Ali to je tako.
 
Zoran Zlokapa // 20.04.2006. 15:06
Ma o ovome se može diskutovati do nebesa. Završićemo na ovome – Ti svoje, ja svoje.



Nego, bili smo sinoć u Laktašima – Pa što mi ne reče da tamo nema normalne kafane za popit kafu?! Prešli smo Laktaše uzduž i poprijeko tražeći neko opušteno mjesto, al’ ništ.

Isfur :)
 
Marko Bijelić // 21.04.2006. 02:47
Mislim, nema smisla da se nejaviš kad dolaziš ;) Što se tiče kafana, nismo mi ovdje opušten narod, tako da niti nema opuštenih mjesta za popiti piće. U svakom slučaju trebao vam je vodič kroz LA Nightlife :)

VAŠ KOMENTAR
Naziv
E-mail
http://
Kôd za provjeru
Poruka
 
Kategorije




Preporuka
Na putu prema dolje
23 listopad 2011
Tko će upravljati svjetskim gospodarstvom?
07 kolovoz 2011
42 milijarde
21 srpanj 2011
Blokade tvrtki
03 studeni 2009
Prestanimo biti zemlja tuge i jada
05 veljača 2012
Sprečavanje cenzure na internetu
16 kolovoz 2009
Izlazak iz recesije povišenjem poreza
16 srpanj 2011
Psi laju karavane prolaze
23 kolovoz 2011
Obećanje ludom radovanje
12 listopad 2011
Dogovor kuću gradi ili možda ne
01 veljača 2012


Najnoviji komentari
seo optimizacija
Strah me je razmišljati što je ostalo od praznika rada, radnici uništeni, poniženi i poraženi, ...
Karlo
Nenaplaćena potraživanja... I moj posao su ubila :(...
autobusni kolodvor
svi drzavni zakoni za male poduzetnike su postavljeni tako da te vode u propast zato i dolazi do nep...
Sanovnik
Oni godinama proizvode "lažne" dolare i forsiraju politiku da bogati postaju sve bogatiji a siroma...
Najam automobila
Kina je zatvorena zemlja sa represijom, s druge strane nemaju baš neke originalne proizvode, tj. ne...
Michael Träger
Hrvatski savez udruga proizvođača mlijeka "Dužni smo još jedanput upoznati javnost da je Savez...
shop
Odlican tekst, sve pohvale!...

 
Brzo & Kratko
autor: Valentina J.Z.T.
Sanja Modrić u Novom listu pod komentarom "Mužnja države" piše:Zahvaljujući praksi bivše vlasti da se novcem poreznih obveznika politički podmićuju razne socijalne skupine, hrvatski poljoprivrednici, pa i mljekari, mogli su se često pohvaliti čak i znatno većim subvencijama nego veliki europski farmeri, ali to se, naravno, nije davalo na velika zvona...
autor: Administrator
"Dužni smo još jedanput upoznati javnost da je Savez u pisanoj formi 14. veljače uoči prosvjeda obavijestio Dukat d.d. da će doći do zastoja u prometovanju vozila ispred Dukata, ali da prosvjednici neće zaprečivati cisterne koje svakodnevno kupe mlijeko od kooperanata. Menadžment Dukata je izdao nalog da cisterne ne uzimaju mlijeko čime je ucjenjivao kooperante s ciljem iznude novih ugovora s nepovoljnim uvjetima", priopćio je Krizni stožer za obranu cijene sirovog mlijeka toga saveza udruga. Također napominju da su ucjena i iznuda kazneno djelo. Hrvatski savez udruga proizvođača mlijeka.
autor: Valentina J.Z.T.
Na zahtjev vlasti u Hrvatskoj Google je u razdoblju od srpnja do prosinca 2010. godine morao cenzurirati određene sadržaje na internetu kojim 'surfaju' korisnici iz Hrvatske. Sve što je tadašnja vlast zatražila, Google je i napravio.
autor: Administrator
Uz toliko siromasnih i gladnih oni proljevaju tisuce litara mlijeka.... Obijest i pohlepa... Poduzetnicima nitko ne nadoknadjuje kada moraju spustiti cijenu na trzistu da bi bilo konkurentniji....
autor: Administrator
Što je sa autorskim dijelima koja sami autori postave na internet ? Nisu li se svojim postupkom odrekli prava ?
autor: Valentina J.Z.T.
Linić: Reforma nije moguća bez otpuštanja u javnim poduzećima
autor: Administrator
Izgleda da nova ekipa živi na nekoj drugoj planeti.... Želite poštenje pa krenite od osnova, kao na prijmjer glavnice i kamata.... Kamatari prvo naplacuju kamate a pošteni bi trebali prvo otknjižavati ono što je prvo i nastalo a to je glavnica, kamate tek po otplačenoj glavnici... Kamate je zaštitno sredstvo kapitala datog u glavnici i kao takova nastaje za period dok se ne otplati glavnica, a ne obrnuto....
autor: Valentina J.Z.T.
6000 ljudi u 90 agencija i zavoda troše 1,2 mil. kn na dan, za što?
autor: Administrator
Što i kako dalje ? Imate svoje mišljenje ili ideju što poduzeti da se pokrene naše društvo, pošaljite je i mi čemo je objaviti za Vas......
autor: Valentina J.Z.T.
Sramota! Pozvati jadne radnike da dođu iz Đakova u Zagreb kako bi im se relo da pomoći od Vlade nema.




Linkovi
Ebit IT
IT rejšenja za male, srednje i velike poduzetnike. Internet, programska rješenja po mjeri korisnika, hosting, savjetodavne usluge.
Plus IT hosting
Najbrže rastući hosting pružatelj usluga, odlična usluga, podrška 24/7, najbolje cijene za odlične pakete....
Cube hosting
Jedan od najpovoljnijih hostinga na našim prostorima.
Srebro Zlato
Vrlo vrijedan web.....
Tramot link in
Upisivanje u link direktorij na webu koji ima Google PR 6, dodaje značaj svakoj upisanoj domeni.....
Web link direktorij
Baza linkova, zanimljivo za povezivanje sa domenom koja ima GPR 6, posjeta i skoro pa kultni status....
Umjetnost prodavanja
Portal za sve prodavače, direktore prodaje i one koji žele naučiti kako prodati svoje ideje, proizvode ili usluge.
Cronomy
Cronomy blog je prvenstveno namjenjen diskusijama i kritikama usmjerenim ka i o Hrvatskoj ekonomiji, njenom razvoju, kliničkom stanju, reformama i općenito ekonomskoj znanosti.
Borja.org
Sajt sa najbržim Web 2.0 novostima na ovim prostorima uz obilje drugih raznovrsnih tema.
 
 
 
Uvjeti korištenja Impresum
Valid HTML 4.0 Transitional Valid CSS! [Valid RSS]
Online projekti
Okuspokus.hr | Okuspokus.rs | Cookfoodworld.com | Biznisblog.com | Najnovijevijesti.net